Wednesday, May 25, 2011

nora elena.........



salam...bg peminat novel pasti tau yg cite nie diadaptasi dari sebuah novel tp novel nie maya xsempat bace sebab dah bz sgt...tp pasti novel ni dah hit blk kn??.....inilah cite melayu yg setakat nie maya mmg minat gile! nape smpai gile?? sebab maya mmg suke sgt kesuwetan siti saleha nie dan kehenseman aaron aziz dan jalan cite die....




Diadaptasi longgar dari salah satu novel popular terbitan Karangkraf – Kasih Yang Suci (penulis : Meen Zulaikha) yang mengisahkan tentang perjalanan hidup NORA ELENA yang dihantui pengalaman pahit akibat dirogol 10 tahun yang lalu...

L
akonan hebat Aaron Aziz, Siti Saleha, Wan Sharmila, Zul Ariffin, Erry Putra dan Puteri Fateen setiap hari Isnin hingga Khamis jam 7.00malam di TV3 sooo jgn lupe tonton ya!! sempaat lg nie...


Nora Elena

Nora Elena (Siti Saleha) ialah kisah seorang wanita yang telah diperkosa semasa dia berusia 15 tahun. Walaupun sukar untuk melupakan insiden hitam tersebut, kini beliau selesa menjalankan kehidupannya seperti normal dan bakal mengahwini Idham (Zul Ariffin). Namun, keadaan mula berubah setelah bertemu Seth Tan (Aaron Aziz).

Idham bercadang untuk membatalkan majlis perkahwinannya dengan Nora Elena setelah menerima satu panggilan misteri yang menceritakan perihal Nora Elena yang bukan lagi seorang perawan. Seth Tan pula menawarkan dirinya menjadi Pak Sanggup menggantikan tempat Idham di dalam majlis perkahwinan tersebut kerana masa semakin suntuk.

Konflik yang lebih mendebarkan berlaku setelah Nora Elena dan Seth Tan berkahwin. Nora Elena mendapat tahu Seth ini rupanya lelaki yang telah menodainya 10 tahun lalu. Malangnya Nora ketika itu sedang mengandung anak Seth.

Dapatkah Nora menerima dan memaafkan Seth yang sudah insaf dengan perbuatan silamnya? Apakah motif Seth mengahwini Nora?


sgt2 suwettt
adik seth 
bff elena
jeng jeng..siape die ni?? tungguuuuuuuuuu
kesian elena dlm cite nie...geram sgtt ngan EID!!! tp yelah mmg jodoh die ngan seth...xsabar blk nie nk tgk lagi sambungan die...kelakar lak tgh seth muke mcm mengharap sgt ngan elena dan nampak die takut + syg ngan elena hahaha..

lagu dlm cite nie...mmg sesuaiiii sgt mase part elena sedihh...tertusukkkkk terus dlm kalbu maya..huhu...jom layan.....



Lirik Lagu Erry Putra & Reen Rahim – Berubah [Lagu Tema Nora Elena]
Haa.. haaaa.. haa..
(Reen Rahim)
Berikan ku waktu untuk bersamamu
Meniti hari…
(Erry Putra)
Tak puas bagiku
Dan kau pun berlalu
Tinggal ku sendiri…
Gelap seluruh jiwaku..
{hooo…}
(Reen)
Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…
(Erry)
ohoo..
Kau yang kukenali
Dan kini menjadi
Insan yang lain
Dulu kau berjanji
Kan hidup semati
Meniti hari…
(Reen & Erry)
Semuanya telah berakhir
ohooo..
Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…
hooo…
Semuanya telah berakhir…
{Wooo woo.. woo..}
Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…
(Reen)
Oh.. Kasih…

lots of love
maya dhira



3 comments:

kusyi said...

hak3...selimut sama dgn kusyi tuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

tat!n said...

aku suke bangetttttttttttt citer ni.smlm tak pat tgk, T_T

Maya Dhira said...

best kn...!!