Friday, April 26, 2013

GEMUK!!

Salam Jumaat semua
okey ni entry suka hati aku!....sape terasa mintak maaf ini luahan rasa maya sendiri jerk!

KAWAN-KAWAN suke menegur aku yg "EH BADAN KO MAKIN NAIKLAH!" "TAK RETI NAK DIET KE NAK KAWEN NI??" "KO KUAT MAKAN"  "NANTI XMUAT BAJU KAWEN KO"  "BAJU TU YG KECIL ATAU AWK YG MAKIN MENGEMBANG?"

kadang2 update gambar mkn...xkisah la org punya or kita punya mulalah.............

sooo aku dah xlarat nk jwb cara elok...senang cite "SUKA HATI AKULAH!!"

MMG KADANG2 YG PERLI2 TU BDN JENIS MAKAN SATU TRAK LORI MCM MANA PUN X GEMUK....jgn la nk sedap2 kondem yg lain...

AKU BENCI MANUSIA YG MCM NI...SO KALAU X KWN PUN AKU XRUGI....

lots of love
maya dhira





4 comments:

Nur Abu Bakar said...

Kawan mcm ni mmg myampahhhhh!

wanna said...

maya, orang nak bercakap memang senang, tak fikir perasaan orang lain pon.

dulu aku pon kena, tak reti nak diet lah, nanti baju koyak lah,

bila dah geram dan menyampah, aku jawab mcm nie, 'kalau aku gemuk time kawen, baju tak muat, ada aku susahkan hang?. Badan aku, perut aku, jadi lantak aku lah. Bukan hang yang nak mengadap aku hari-hari. Bakal laki aku tak sebok, hang pulak lebih2.

dan kalau dia masih lagi tak reti nak diam, maya diamkan ja, buat bodoh, kadang2 orang nie, depa sebenarnya jeles ngn kita,

ok pengantin, dah tak mau sedih2, tak kesah lah badan kita mcm mana time kawen, yg penting kita sehat, ceria, masa kawen, itu lagi penting, dari kurus tapi muka cengkung, tak berseri.

p/s: maya badan kita kompem akan susut, bila dah makin dekat dengan tarikh kawen, sbb kita bz, banyak fikir. dan dalam tak sedar badan kita susut, wana cakap berdasarkan pengalaman.

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

wah..statement maya n wana i like 1000x..hehe

Amilin Zanal said...

normal la mcm tu.saya ni nak kawen 26.5 ini.tak diet langsung,malas nak berdiet sbb ada gastrik cuma kontrol makan.Ramai suruh kuruskan badan dan cakap gemukla,nnti tak muat bajula.Alahai kalau dh rangka besar,mcmne nak suruh kecilkan...cakap mmg senang lah..tapi pelik jugak,walaupun orang ckp gemuk, baju nikah ni masuk kali ke 3 nak otter kecilkan..hhahaa...lantaklah..even makcik tunang suruh kuruskan badan sbb masa fitting baju dkt belah dia tak muat.Mana nak buat kalau size baju mak andam itu semuanya size S.
Peduli apa yang orang kata bak kata prof.dr muhaya.