Friday, January 28, 2011

cara pemakaian selendang..simple shj

salam....hari nie maya nk tunjukkn...cara yg plg simple je nk pakai selendang..ini cara maya la...
kenapa maya nk tunjukkn??? kerana dah ramai bertanya kt maya...senang ke pakai?? nampak selesa je? xambk mase yg lama ke pakai?? jadi hari nie maya tunjukkn demo sikit ye...


mule-mule pakai awning anak tudung...skung dah byk design..maya suke yg  x melekat dkt muke sgt...muke maya dah bulat jd nk kurangkn la kebulatan itu hehehe 


dari sisi tepi..tgk die tegak jugak kn?? kalau dkt pasar mlm putrajaya boleh dpt ngan pelbagai harga tp lebih kurang RM10 shj..tp yg wane biru nie maya dpt kn dgn harga RM5 shj di jln tar...jd..kalo nk murah rajin2 la g sane ye??

selendang nie pun maya beli kt jalan tar gak..dgn harga RM5!! murah  dan cantek kn?? (puji sendiri hehhe) okey lepas pakai awning tue jadikan salah satu selendang tu singkat (seperti dlm pic di atas)..xkisah la sebelah mana-mana pun...(atas keselesaan anda)

pin kan guna pin kecik shj

ambik side selendang yg panjang dan tarik ke belakang...maya lebih suke pinkan belakang menggunakan pin warna-warnie nie

mcm nie lah jadinya nnti

okey begini lah jadinye lepas kte dah pin dkt belakang ye...

ambk side yg pendek tu letakkan di bahu sebelah lagi dan pinkan 
jika nk selesa..pinkan kedua-dua belah bahu anda



haaa kn dah siap...posing sikit hehhe

inilah keadaan belakang die

tangkap pic sementara bos xde hehhe

owh ye...jika nk selesa memakai selendang..pastikan korang tgk jenis kain jugak ye...kalau kain tebal nnti kte akan rase tebal sgt, panas dan menggelumbung (betul ke aku eja nie?) hehheheh....mudah kn pakai selendang??? semudah A, B, C!! hehhhe....dan sebenarnya selendang nie simple je...susah nk berkedut (tgk jenis kain)..jd siapa yg malas gosok tudung tu..baik pakai selendang je kay?? hehhe

lots of love
maya dhira

2 comments:

tat!n said...

menggelumbung?da bunyik cm mkn mangga atas bumbung je,hahahaha.gelembung la syg.. :p
btw,nice tutorial.hee

Sumayyah Nadhirah said...

ahahha..itulah..byk kali maya sebut tau..ishh lupe la dear..tq bgtau ahhaha kelakar je