Monday, December 5, 2011

5 rahsia pelayan restoran yang tidak akan di beritahu

Salam semuua!! maya rasa info ni menarik dan ade betulnye hehhe:


  1. Jangan sesekali bertanya kandungan kalori di dalam sesebuah makanan itu. Ini adalah kerana pelayan restoran anda tidak dibenarkan memberitahu anda walaupun meraka mengetahui mengenai kandungan kalori di dalam makanan itu.
  2. Sekiranya anda makan di restoran, cuba elakkan daripada order scrambled egg, ini adalah kerana daripada kajian 100 restoran, 99 daripadanya menggunakan tepung untuk membuat scrambled  egg.
  3. Anda perlu lebih peka dengan makanan yang berkuah. Ini adalah kerana daging, ayam atau sayur yang dimasak berkuah kebanyakannya  adalah sudah lama dan kuah digunakan untuk menutup rasa sesuatu bahan itu.
  4. Sekiranya anda seorang vegeterian, jangan mengharapkan anda boleh makan sayur-sayuran yang segar di restoran. Ini adalah kerana anda akan sering diberitahu sayur-sayuran semuanya segar walaupun sayuran yang digunakan telah lama di simpan di dalam store.
  5. Jangan terlalu banyak bertanya mengenai sesebuah makanan itu. Ia hanya membazirkan tenaga anda. Ini adalah kerana pelayan restoran kebanyakannya tidak terlalu mengetahui sesebuah makanan itu.Dinasihatkan anda bertanya soalan yang biasa2 sahaja.








p/s: hahah mmg pun..die org pun maleh nk layan kte customer kalo byk sgtt soal...


sumber drp SINI



lots of love
maya dhira


No comments: