Wednesday, September 11, 2013

Perlukah Begini?

Salam semua =(
xsampai sebulan lagi gelaran cik nak bertukar kpd puan
apa yg maya rasa??

huh!
MACAM2!! biasalah org kata dugaan nak kawen kan..........

badan maya jenis cepat naik atau senang cite
makan byk sikit naik! kalau nk turun agak seksa lah!

kalau makan nasi/kentang/lemak or karbohidrat pasti cepat naik!
bila makin nak kenduri org perasan aku makin mengembang
mulalah mulot org yg mereka anggap gurauan tp seksaan pd aku..


EH! TAK RETI NAK DIET KE??
KONTROL SIKIT MAKAN TU MAYA!
KO XYAH MAKAN NANTI BAJU XMUAT


yee yeee aku paham korang terlebih "prihatin" dekat aku
smpai korang xsedar betapa seksanya aku nk kuruskan badan aku..

mungkin jenis badan korang mudah turun atau 
susah nak mengembang/membesar


mari kita tgk hasil diet maya:

gastrik tersangat teruk sampai rasa xboleh bangun.. 
rasa nak menangis benda ni berterusan beberapa hari..

yang terkini maya baru je sehari pulih sepenuhnya daripada
muntah dan cirit-birit.. fuhh mmg seksaa teramat!
muntah semua makanan dan membuang sehingga rasa nk pengsan dah!
bayangkan dari kul 3pagi sehingga 12 pagi esoknya baru okey sikit...


bila dah jadi 2 kes mcm ni..
maya rasa aku patut sygkan nyawa lebih lagi dari 
mendengar mulot org yg mcm2...

tapi dalam masa yg sama tetap kene mencuba 
utk kurus tp xnk secara memaksa dan 
bersyukur dengan segala kurniaan yg ALLAH berikan.


sory hari ni nak luahkan perasaan sikit....

xperlu baca jika xberminat


Lots of love
maya dhira

5 comments:

Jari Manis said...

Jgn peduli ckp orang.tak ke mana..tak pasal2 badan sendiri yang terseksa kan..

Masih sempat lagi kan kalau nk fitting baju lain

syieda said...

Sabar maya...akak ni pun dah lali dgn kata2 org. Nak wat camana..akak memang suka makan.
Janji kita happy.

eddany @ WE said...

Dear Maya,

yes bagus untuk diet tapi u kena jaga makan u...jgn tak makan langsung...jgn drastik tau~ biasalah mulot org ni takleh nak tutup hehehe gudluck ok~ pasti u bole kurus nnti..

Nur Abu Bakar said...

xpayah layan... nnti diri sendiri gak yg susah.. sekarang pn comey pe.. mulut org mmg cmtu..

Hustler said...

Hahahaha... Ilek la cik penganten.... meh jumpe abam katang meh. die byk tips, ngeee.... lau ikotkan aku, nah, mmg boleh, tapi ekstreme sket la. hikhikhik