Monday, September 17, 2012

Kadet PTD Maut Semasa DPA!

Salam semuaa.. agak tersentap bila maya dgr berita ni dr mulut en. fb...dan mase tu maya ingt die main-main je...tp rupenye betul berita ni dah kecoh dan KSN sendiri dah kuarkan statment mcm ni:

"Assalamualaikum. Bagi pihak seluruh Perkhidmatan Awam, saya mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Aidy Hasmi b Abu Hassan, kadet PTD di atas kembalinya beliau ke rahmatullah semasa menjalani latihan wataniah di Pekan, Pahang. Saya berdoa semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat oleh Allah SWT dan ditempatkan bersama-sama orang yang beriman .

Susulan daripada kejadian tersebut, saya telah mengarahkan 
JPA dan INTAN menghentikan dengan serta -merta aktiviti-aktiviti lasak yang melibatkan kursus Diploma Pengurusan Awam bagi bakal pegawai PTD dan kursus-kursus lain bagi pegawai-pegawai yang tidak beruniform. Pada masa yang sama, saya juga telah mengarahkan JPA dan INTAN menyiasat dan mengemukakan laporan berhubung peristiwa tersebut. Terima kasih."



semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan dgr cite arwah telah meninggalkan seorang balu dan anak (xsure ade berapa org)

ape yg maya takutkan ialah......en. fb akan pergi kursus DPA awal oktober nnti.... 6 bulan die pergi dan ape yg maya boleh harapkan doa die selamat pergi dan selamat pulang dgn sihat dan hati die tu xberubah tetap milik maya jugak...hhhehhe namun jika ade sesuatu tu berlaku xkira ape pun maya redha dgn ketentuan ALLAH.

lots of love
maya dhira


5 comments:

Ena's Palace said...

insyaAllah...moga semuanya berjalan dengan lancar dan selamat...

Cik Aja said...

Hehe..beb..
Kalau dia dah dijodohkan untuk kau,
Sampai hujung dunia pon dia tatap untuk kau..
No worries k..
;)

Sumayyah Nadhirah said...

Ena: tanks...amin =)

Aja: yups..hahha mule2 aku releks je..cume nk dkt2 ni rase cuak sikit huhu....

Anonymous said...

eN fb TU fakaruddin bin bachek kan? kenal jua aku tunang dia. ha!ha!

nanti aku tengok-tengokkan dia.

-izam ahmad-

Sumayyah Nadhirah said...

izam ahmad: yeke?? hahahha die yg sengal2 tu...hahaha kt intim skali erk? oke2 tlgg tgk2 jgn bg die GATAI2 ahahha